niedziela, 6 marca 2011

2 lata interREGIO


Kiedy 1 marca 2009 roku wyruszyły pierwsze pociągi interREGIO, nikt nie spodziewał się tak dobrego przyjęcia ich przez pasażerów. Początkowo pociągi interREGIO kursowały tylko w weekendy, ale to szybko się zmieniło bo już 1 czerwca 2009 roku został wprowadzone pociągi całodzienne i sezonowe.


Pierwszy przejazd pociągi interREGIO z Białegostoku do Warszawy.


Kiedy zaczynały pojawiać się "przecieki" rozkładu jazdy 2009/2010 stało się to niemal pewne, że spółka postawiła na nową markę i rozwój sieci pociągów interREGIO. Najważniejszym i bardzo trafnym posunięciem było wprowadzenie nazw dla pociągów interREGIO, wynikło to z faktu rezygnacji z nadawania nazw dla pociągów pospiesznych spółki PKP Intercity. Od tego czasu niemal każdy ważniejszy pociąg interREGIO otrzymał nazwę.
Pociągi interREGIO często konkurowały na trasach z pociągami spółki PKP Intercity, z czym niestety nie mogły pogodzić się władze spółki matki PKP, która za wszelką cenę i niemal po trupach chciała się pozbyć tanich i pogrążających spółkę PKP Intercity pociągów interREGIO. Pod pretekstem nie uregulowania płatności względem spółki PKP PLK ta  zaczęła grozić spółce Przewozy Regionalne, że będzie zmuszona zablokować wyjazd pociągów. Oczywiście wszystko było tylko pretekstem do tego aby zlikwidować pociągi interREGIO i zniechęcić podróżnych do podróżowania niepewnymi(według PKP) pociągami interREGIO. Ta sytuacja miała miejsce w maju roku 2010, liczny sprzeciw podróżnych oraz afera w telewizji i większości mediów spowodowała wycofanie się z blokowania pociągów i tak 1 czerwca 2010 roku pociągi interREGIO wróciły z powrotem na tory w między czasie chwilowo na szlaki wróciły pociągi interREGIO od 14 do 17 maja. Jako ciekawostkę należy dodać, że 1 i 2 czerwca zostały uruchomione oficjalnie pociągi REGIOekspres o podwyższonym standardzie z klimatyzacją i internetem.

Podczas licznych protestów w maju powstał pomysł na redagowanie bloga REGIOchłopaka, a zorganizowanie protestu w Katowicach było oficjalnym pojawieniem się REGIOchłopaka w sieci i świadomości podróżnych. W proteście brali udział członkowie Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska i miłośnicy kolei.

Sieć pociągów interREGIO ciągle się rozwija, trwają prace, które mają na celu umożliwienie osiągnięcia maksymalnie najlepszych wyników finansowych ponieważ pociągi interREGIO nie są pociągami dotowanymi, są marką i produktem który jest komercyjny i musi zarobić sam na siebie. Na tą chwilę pociągi interREGIO możemy spotkać w każdym województwie. Docierają tam gdzie jest największe zapotrzebowanie i tam gdzie potoki podróżnych są w stanie wygenerować zysk.

Pociągi interREGIO na stałe zagościły w świadomości podróżnych, studentów, osób którym zależy na tanim i szybkim dotarciu do celu. Pociągi te są w bardzo wielu przypadkach powodami do kłótni miłośników kolejowych, którzy jedni nie są w stanie pogodzić się z jazdą przez wiele kilometrów jednostką elektryczną, a dla innych jest to dodatkowa atrakcja. Pociągi interREGIO od początku budziły wiele kontrowersji i od początku trwały bardzo zaciekłe dyskusje. Podróżni wybrali i pociągi interREGIO były, są i będą tanie, szybkie i dla wielu jedyne wybierane do dalekich podróży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz