środa, 2 czerwca 2010

Nowości, nowości, nowości

Dzisiaj wystartowały po prawie miesięcznej przerwie zawieszone pociągi interREGIO, niektóre z nich zostały przemianowane na pociągi REGIOekspres. REGIOekspresy kursują z Rzeszowa do Warszawy i z Warszawy do Szczecina, od 1 lipca będzie można w tych pociągach zarezerwować miejscówkę w cenie 2zł. REGIOekspresy pojawiły się na trasach: Rzeszów – Kraków – Warszawa (Re WIELKA ORKIESTRA ŚWIĄTECZNEJ POMOCY) oraz Szczecin – Poznań – Warszawa (Re MEWA). Pozostały dotychczasowe konkurencyjne czasy przejazdu (5-6 godzin) oraz atrakcyjne ceny (analogicznie: 44-46 zł za bilet normalny), bowiem w pociągach REGIOekspres obowiązuje taryfa interREGIO. Od lipca, za 2-złotową opłatą, będzie w nich można zarezerwować miejsce. Ich głównym atutem są klimatyzowane i monitorowane wagony bezprzedziałowe (niektóre z podziałem na klasę 1 i 2).
Przy fotelach znajdują się gniazdka 230 V umożliwiające zasilanie laptopa. Komputery przenośne mogą łączyć się z internetem, gdyż wagony są wyposażone w system bezprzewodowy typu Wi - Fi. Podróżny ma do dyspozycji indywidualny stolik, rozkładany z tyłu poprzedniego fotela, z bezpiecznym mocowaniem naczyń. Rozkładane są również poręcze foteli, dzięki czemu pasażer sam może zdecydować o ich położeniu.
W wagonach zastosowano nowy typ półek, które poza podstawową funkcją miejsca na bagaż, są wyposażone w elektroniczne wyświetlacze systemu rezerwacji miejsc zdalnie sterowane z komputera pokładowego. W części wagonu oznaczonej jako 1 klasa, w konstrukcji półek umieszczono punktowe lampy umożliwiające podróżnemu oświetlenie książki lub gazety, co poprawia komfort osób słabo widzących. Z myślą o tej grupie klientów, zgodnie z nowoczesnymi standardami, strefę poruszania się między fotelami w całym wagonie dodatkowo oznaczono liniami w żółtym jaskrawym kolorze.
Zarówno drzwi wejściowe do wagonu, jak i drzwi z przedsionka do przedziału są wyposażone w napęd pneumatyczno – elektryczny, dzięki czemu są otwierane przyciskiem. To rozwiązanie przyjazne dla osób o mniejszej sprawności fizycznej, m.in. dla osób starszych, niepełnosprawnych. Drzwi wyposażone są w elektroniczny wyświetlacz informacji pozwalających podróżnemu upewnić się, czy wsiada do odpowiedniego pociągu, a nawet wagonu (kategoria, numer, relacja i nazwa pociągu, numer wagonu, trasa przejazdu, godzina odjazdu).
Wewnątrz wagonu znajdują się po cztery ekrany ciekłokrystaliczne umieszczone pod sufitem na krańcach i na środku wagonu – tak, by zapewnić wszystkim pasażerom możliwość dokładnego obserwowania informacji o pociągu, w tym aktualnej prędkości i najbliższej stacji, a także reklam lub filmów.
Niektóre wagony są przystosowane do przewozu rowerów, nart lub większego bagażu. Umożliwiają to odpowiednio zamocowane haki, stojaki i półki bagażowe, a także duże przestrzenie w tej części wagonu zapewniające wygodne manewrowanie sprzętem i ich bezpieczne rozmieszczenie.
W wagonach są miejsca specjalnie przeznaczone dla osób podróżujących na wózkach inwalidzkich, umożliwiające ich stabilny i bezpieczny przejazd. Także z myślą o łatwym dostępie dla niepełnosprawnych zbudowana jest kabina sanitarna WC.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz