czwartek, 12 sierpnia 2010

Jesienne zmiany w Przewozach Regionalnych.


Od września więcej pociągów REGIO dowożących do szkół i pracy, nowe połączenia, reaktywacja ruchu na trasie Elbląg – Braniewo przez Młynary. Po wakacjach Przewozy Regionalne powracają do „szkolnego” rozkładu pociągów, wprowadzając jednocześnie korekty.
Wraz z początkiem roku szkolnego i zakończeniem okresu urlopowego Przewozy Regionalne zwiększają liczbę pociągów dowożących uczniów do szkół i dorosłych do pracy. Na wakacje kursowanie sporej liczby takich pociągów było zawieszone; teraz te kursy zostają wznowione. Jesienią oferta przewoźnika będzie bogatsza o nowe połączenia. Na pierwszy plan wysuwa się reaktywacja ruchu regionalnego (po sześciu latach) między Elblągiem a Braniewem przez Młynary. Rano i po południu w godzinach dojazdów do pracy i szkół oraz powrotów nowy autobus szynowy pokona tę trasę cztery razy. Ten sam pojazd umożliwi rano dojazd z Olsztyna do Elbląga. Kolejne dwa pojawią się na reaktywowanym w lipcu odcinku z Olsztyna do Ełku przez Pisz.
Nowe poranne pociągi ułatwią dojazd z Chojny do Szczecina i w kierunku przeciwnym ze Szczecina do Gryfina. W związku z dużą popularnością przejazdami między Szcecinem a Kołobrzegiem w weekendy przed południem pasażerowie będą mieli do dyspozycji po jednym dodatkowym kursie w każdą stronę. W niedziele pojawi się dodatkowe połączenie w środku dnia ze Szczecina do Kalisza Pomorskiego. Również w niedziele nowy wieczorny pociąg zacznie jeździć z Szastarki do Lublina, zaś w dni powszednie z Kraśnika. Codziennie po południu z Helu będzie odjeżdżał jeszcze jeden pociąg do Gdyni. W rozkładzie pojawią się nowe połączenia powstałe w wyniku łączenia relacji dotychczasowych pociągów. Dzięki temu bez przesiadki będzie można dojechać np. z Gryfic i Trzebiatowa do Koszalina. Po analizie wniosków pasażerów dodatkowe postoje dla pociągów przyspieszonych zostały wprowadzone na Śląsku i w Małopolsce.
Niewielkie zmiany zajdą w segmencie połączeń międzyregionalnych. Dążąc do utrzymania optymalnej oferty przewoźnik ogranicza kursowanie pociągów, do których pasażerowie niestety nie powrócili we wszystkie dni tygodnia po majowym wstrzymaniu pociągów interREGIO przez zarządcę infrastruktury kolejowej. Z prawie setki pociągów REGIOekspres i interREGIO uruchamianych w obecnym rozkładzie we wrześniu przestaną jeździć do Warszawy IR „Cracovia” z Krakowa i IR „Zemes” z Katowic. Do grudnia na trasę między Gdynią a Szczecinem nie powróci niekursujący i tak od czerwca IR „Albatros”. Tylko w weekendy pozostaną: IR „Krakowianka” (Kraków – Wrocław), IR „Adam Mickiewicz” (Kraków – Poznań), IR „Spodek” (Warszawa – Katowice), IR „Prosna” (Warszawa – Wrocław) oraz IR „Gubałówka” (Warszawa – Zakopane), który zgodnie z wcześniejszymi założeniami we wrześniu będzie wykonywał po dwa kursy w każdym kierunku, a od października po jednym. Modyfikacja oferty pociągów z atrakcyjną cenowo taryfą interREGIO pozwoli przewoźnikowi lepiej przygotować się do uruchomienia w nowym rozkładzie połączeń w zupełnie nowych relacjach. Po włączeniu ostatnio do tej sieci Gorzowa Wielkopolskiego analizujemy możliwość objęcia tanimi i szybkimi pociągami międzyregionalnymi Bolesławca, Kołobrzegu, Lublina, Radomia, Stalowej Woli i Zielonej Góry.
Pozostałe zmiany wprowadzane jesienią polegają głównie na niewielkich poprawkach godzin odjazdów i terminów kursowania. Tzw. korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów oficjalnie wchodzi w życie 1 września, ale zmiany w przypadku różnych pociągów de facto zaczynają obowiązywać w różnych terminach.

Szczegóły zmian

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz