sobota, 31 lipca 2010

Rezerwacja miejsc w REGIOekspresach




Już od 5 sierpnia w pociągach REGIOekspres, kursujących na trasach: Warszawa – Szczecin i Warszawa - Rzeszów, będzie można zarezerwować miejsce do siedzenia za 3 zł. Miejscówkę będzie można kupić wyłącznie przy zakupie biletu na przejazd za pośrednictwem strony www.biletyregionalne.pl.

Źródło: www.przewozyregionalne.pl

Małgorzata Kuczewska - Łaska prezesem Przewozów Regionalnych



Małgorzata Kuczewska - Łaska została prezesem – dyrektorem generalnym Przewozów Regionalnych. Decyzję taką w dniu dzisiejszym (tj. 30 czerwca 2010 r.) podjęła rada nadzorcza spółki w wyniku postępowania konkursowego.

Małgorzata Kuczewska - Łaska jest związana z koleją od ośmiu lat. Zanim została prezesem, w Przewozach Regionalnych pełniła funkcję członka zarządu – dyrektora finansowego. Rozpoczynając pracę na kolei miała już bogate doświadczenie w zarządzaniu finansami w firmach różnych sektorów. Do jej głównych zawodowych sukcesów można zaliczyć: restrukturyzację zadłużenia PKP PR i negocjacje z innymi spółkami Grupy PKP, współpracę przy tworzeniu Kolei Mazowieckich oraz pozyskanie kilkudziesięciu milionów euro z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Wcześniej pełniła funkcję dyrektora finansowego w KCR SA, wiceprezesa zarządu ds. finansowych w Instalexport SA oraz eksperta w Zespole Doradców Gospodarczych TOR. Jest absolwentką Wydziału Handlu Zagranicznego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA w International Executive Development Centre w Bled w Słowenii.

 Źródło: www.przewozyregionalne.pl
GRATULUJEMY I ŻYCZYMY POWODZENIA.

wtorek, 27 lipca 2010

Płacąc za przejazd żądaj biletu! Oszuści-odwieczny problem kolei.

Coraz częściej możemy spotkać się z zjawiskiem łapówkarstwa na polskiej kolei. W związku z tym postanowiliśmy zorganizować akcję, która ma zniechęcić konduktorów łapówkarzy do jawnego okradania swojego pracodawcy i podróżnych. Przypominamy, że łapówkarstwo a także korupcja jest PRZESTĘPSTWEM! Zjawisko przede wszystkim jest powszechne na liniach które są oddalone od głównych szlaków kolejowych, a kontrole rewizorów zaglądają tam bardzo rzadko lub wcale. Nie pozwalajmy okradać tak naprawdę samych siebie z połączeń kolejowych. Nie kupując biletu, a dając łapówkę nie jesteśmy tak zwanym widzialnym pasażerem w pociągu co w perspektywie czasu może doprowadzić do zawieszania lokalnych połączeń kolejowych ponieważ nie ma przychodów z biletów, a liczba wydanych biletów jest niewielka. Bardzo często zdarza się, że konduktor bierze dla siebie tyle samo ile bilet tak naprawdę kosztuje! Płacąc za bilet żądaj biletu! Nie pozwalajmy na takie incydenty. Zgłaszajmy takie sytuacje, konduktorzy łapówkarze nie mogą czuć się bezkarni! 
Widząc taki incydent nie toleruj tego! Zgłoś to bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za drużyny konduktorskie. Wpisz datę zdarzenia godzinę odjazdu pociągu i relację pociągu.
pbu8@p-r.com.pl pod tym adresem zgłaszaj informacje o łapówkarstwie w pociągach spółki Przewozy Regionalne. Nie pozwalajmy okradać się z połączeń kolejowych
W 2003 roku gazeta Słowo Ludu opisała takie incydenty: 

"Cztery złote dla konduktora"

Zamiast wypisywać bilet, konduktorzy PKP wolą wziąć pieniądze do kieszeni i tolerować w pociągach gapowiczów. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze.
- Przygotuj sobie drobne.Wyjdź z przedziału, jak zobaczysz konduktora. Powiedz, dokąd jedziesz i że nie trzeba wypisywać biletu - instruuje mnie kolega, który co tydzień jeździ na jednej z podmiejskich tras. Wsiadam na stacji Kielce - Czarnów. W kieszeni mam odliczone 4 zł. Nie wchodzę do przedziału, staję od razu w przejœściu. Konduktor przychodzi już po 3 minutach. - Z Czarnowa do Włoszczowy - mówię. Konduktor wyjmuje książeczkę z blankietami.
- Nie trzeba wypisywać biletu
- dodaję szybko. I wrzucam konduktorowi do ręki 4 zł. Coœ mruczy pod nosem, nie wiem czy „dobrze”, czy „dziękuję” i wchodzi szybko do przedziału. Wszystko trwa chyba 5 sekund. Zaoszczędziłam 4 zł, bo bilet do Włoszczowy kosztuje 8 zł. Tyle właśnie straciły za to Polskie Koleje Państwowe I tracą codziennie. Duże
pieniądze. - Mam bilet miesięczny, ale moje koleżanki czasem jeżdżą busami, czasem pociągiem, więc nie
opłaca im się go wykupywać - opowiada dziewczyna, która dojeżdża codziennie do pracy podmiejskim
pociągiem. - Konduktor już je zna, mruga przez drzwi, żeby do niego wyszły. Dają mu kilka złoty i obie
strony są zadowolone. W okolicach Jędrzejowa legendarna
jest trasa Sędziszów - Charsznica. Do Charsznicy ludzie dojeżdżają do pracy sezonowej przy warzywach. - Konduktor wchodzi do przedziału, nadstawia dłonie i ludzie mu wrzucają po kilka złotych - opowiada Joasia,
której kiedyœ zdarzyło się to zaobserwować.
Kolej wie, że takie praktyki wœśród konduktorów się zdarzają.
- Jakie straty z tego powodu ponosimy? - zastanawia się Włodzimierz
Słomka, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Nie podejmuję się tego wyliczyć.
Kontrolowaniem konduktorów zajmują się rewizorzy, zespół do spraw kontroli terenowej oraz wynajęta przez PKP firma Renoma.
Dyrektor Słomka utrzymuje,że zjawisko przyjmowania łapówek przez konduktorów jest coraz
mniejsze. - To się po prostu nie opłaca. Za odprawę pasażera w pociągu osobowym konduktor dostaje premię w wysokoœci 40 procent wartoœci biletu, w pospiesznym i ekspresie - 10 procent. Po co ryzykować zwolnienie z pracy, jeœli można legalnie zarobić? - tłumaczy dyr. Słomka. W tym roku za podobne praktyki
zwolniono dyscyplinarnie z pracy trzech konduktorów. Najczęściej do takich historii dochodzi na liniach podmiejskich, którymi pasażerowie dojeżdżają do pracy. Kolej dzieli połączenia na międzywojewódzkie (dalekie trasy) i regionalne (najdalej do Krakowa czy Radomia). W tej ostatniej grupie, która liczy w całym województwie 140 połączeń, są właśnie trasy typu Kielce - Włoszczowa czy Kielce - Ostrowiec. Dziennie przez województwo przejeżdżają w sumie 174 pociągi. Jeœli założyć, że choć 10 procent ich pasażerów nie płaci za bilet, to włos się jeży na głowie. W tej sytuacji może nawet nie dziwić fakt, że spółka PKP Przewozy Regionalne przynosi kolei największy deficyt. W ubiegłym roku,
w skali całego kraju, jej straty przekroczyły miliard złotych!"
MONIKA WOJNIAK

Opisany przez Słowo Ludu problem nadal nagminnie występuje wśród świętokrzyskich konduktorów, którzy wjeżdżają nawet do Katowic! A minęło już 7 lat!

Cytat z kolejowego forum: "Jak już wspominałem, urlopuję na półwyspie. Trzy dni z rzędu jechałem tym samym pociągiem z Helu do Jastarni, (poc. 53502). Tylko jednego dnia, drużyna konduktorska w pocie czoła już przed odjazdem zabezpieczała wpływy, a mieli co robić. Chłopaki odprawili ponad 150 osób! wszystko w relacji na Półwyspie.
Również uczciwie odprawili mnie. Pozostałe dwa dni, na moich oczach było zbierane po 5 - 10 złotych i bez wypisywania biletów! Tak odprawił kilkadziesiąt osób! Kiedy w przedsionku, konduktor dotarł w końcu do mnie, zaproponował mi opłatę 5 złotych za bilet Hel - Jastarnia. Oświadczyłem mu, że bilet z ulgą 99% jest tańszy i okazałem legitymację, mocno zbladł i wystukał mi na maszynce bilecik.
Celowo nie podam dat, nawet tej z uczciwą drużyną, bowiem mieli by przechlapane!
Mam też głęboką nadzieję, że osoby odpowiedzialne za drużyny konduktorskie z Gdyni, dokonają szczegółowej analizy wystawionych biletów z tego pociągu i same wyciągną wnioski.
Jeżeli kolejny raz konduktor będzie chciał ode mnie 5 złotych w łapę, umówię się z mediami i naświetlę sprawę! Lojalnie uprzedzam."

NIE POZWALAJMY NA TAKIE INCYDENTY! PŁACĄC ZA BILET ŻĄDAJ BILETU!

wtorek, 20 lipca 2010

REGIOkarta za 69zł!

Kod promocyjny jest znowu aktywny! 
Ilość kart ograniczona!
REGIOkarta za jedyne 69zł!

Wejdź na stronę www.i-pr.pl i wprowadź
kod: 73446 wypisz swoje dane i otrzymasz REGIOkartę za jedyne 69zł! Zachęcam do zakupów!

miusicREGIO na PRZYSTANEK WOODSTOCK 2010

Kilkadziesiąt pociągów musicREGIO zawiezie i odwiezie uczestników największego w Europie festiwalu muzycznego Przystanek Woodstock, który na przełomie lipca i sierpnia odbędzie się w Kostrzynie nad Odrą. Pociągi Przewozów Regionalnych ruszą z 14 miast w całej Polsce. Ci, którzy kupią bilet za przejazd w obie strony w internetowym systemie sprzedaży PR zapłacą mniej.
 
Przystanek Woodstock w tym roku potrwa od piątku 30 lipca do niedzieli 1 sierpnia. Pociągi elektryczne i piętrowe wyruszą na imprezę z: Białegostoku, Bielska-Białej, Gdyni, Jeleniej Góry, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Łukowa, Olsztyna, Poznania, Rzeszowa, Warszawy i Wrocławia. Pierwszy pociąg musicREGIO do Kostrzyna pojedzie we wtorek 27 lipca. Kursy powrotne zaplanowano po zakończeniu festiwalu – w poniedziałek 2 sierpnia. Wyjątkiem będą pociągi „Allegro Express” kursujące w trakcie trwania imprezy między Kostrzynem a Poznaniem. W tym czasie do pociągów REGIO kursujących na trasach do Kostrzyna dołączonych będzie więcej wagonów.
 
W 49 pociągach musicREGIO na Przystanek Woodstock będzie obowiązywać taryfa specjalna. Bilety można kupić w kasach, w każdym z tych pociągów oraz w internecie (www.biletyregionalne.pl). Najmniej zapłacą ci, którzy skorzystają z tej ostatniej możliwości i od razu zdecydują się na zakup biletu na przejazd w obie strony pociągami dodatkowymi – uzyskają cenę niższą nawet do 35%! Dzięki temu pasażerowie np. z Bielska-Białej, Łodzi, Katowic, Krakowa, Olsztyna, Trójmiasta czy Warszawy za bilet studencki w obie strony zapłacą tylko 61,74 zł. Dla porównania, bilet kupiony w kasie będzie kosztował 74,34 zł. W pociągach tych nie są honorowane bilety sprzedane według innych ofert, np. Bilet turystyczny, REGIOkarnet, REGIOkarta.
 

poniedziałek, 19 lipca 2010

Nowa strona Przewozów Regionalnych już działa.

Od dzisiaj już nie w wersji testowej a normalnej można korzystać z nowej-świeżej wersji strony PR.

Przypominamy, że na nowej stronie można między innymi zakupić bilet na pociąg interREGIO i REGIOekspres, oraz sprawdzić, gdzie znajduje się pociąg i czy nie jest spóźniony, i wiele innych...
Zachęcamy do zapoznania się z nową stroną.
hmmm.....PR wróciły z powrotem do starej strony...póki co czekamy na kolejną odsłonę  :)

środa, 14 lipca 2010

Pociągiem na wakacje? Wybierz najlepszy bilet na kolejowe podróże.

Na stronie OKOKO(Obywatelski Komitet Obrony Kolei na Opolszczyźnie) można znaleźć bardzo ciekawe wyliczenia i propozycje taniego podróżowania. Zachęcam do zapoznania się z artykułem.


środa, 7 lipca 2010

Wracają bezpośrednie pociągi do Nowego Sącza



Od 9 lipca bezpośrednim pociągiem Przewozów Regionalnych z Krakowa i Tarnowa będzie można znowu dojechać do Nowego Sącza - poinformował Piotr Olszewski, rzecznik prasowy samorządowego przewoźnika.

W piątek 9 lipca na trasę Tarnów – Nowy Sącz wracają pociągi. Ponad miesiąc trwała przerwa w ruchu między Tarnowem a Stróżami, a pociągi kursowały jedynie według tymczasowego rozkładu jazdy na krótkim odcinku z Nowego Sącza do Stróż. W tym czasie zarządca torów usuwał skutki powodzi. Umocnione zostały skarpy i nasypy, z torów i peronów usunięte zostały drzewa powalone w wyniku burz, naprawiona została sieć trakcyjna, a podtopione torowiska zostały osuszone. Wykolejony pociąg elektryczny nie blokuje już szlaku, a na przejazdach kolejowo – drogowych nie zalega naniesiony muł. W efekcie linia kolejowa została udrożniona.

17 pociągów Przewozów Regionalnych na odcinku Tarnów – Nowy Sącz będzie kursowało zgodnie z rocznym rozkładem jazdy. W Nowym Sączu na pasażerów udających się w kierunku Krynicy będą czekały autobusy, których godziny odjazdów będą skoordynowane z przyjazdami pociągów. Autobusem będzie można pojechać na podstawie biletu Przewozów Regionalnych. Przeszkodą w prowadzeniu ruchu kolejowego na dalszym odcinku jest przede wszystkim zerwany most na rzece Poprad. Jego odbudowa potrwa wiele miesięcy.

Rozkład jazdy pociągów na odcinku Tarnów – Nowy Sącz i Rozkład jazdy Kolejowej Komunikacji Autobusowej na odcinku Nowy Sącz – Krynica są dostępne w serwisie internetowym przewoźnika: www.przewozyregionalne.pl

źródło: Przewozy Regionalne


Odpowiedź marszałka woj. Śląskiego na temat projektu nowego rozkładu jazdy.

wtorek, 6 lipca 2010

Wyniki ankiety-dodatkowe przywileje posiadaczy REGIOkarty


Wyniki ankiety dotyczącej dodatkowych przywilejów dla posiadaczy REGIOkarty.
REGIOkarta jest bardzo dobrym produktem ale warto było by urozmaicić jej ofertę o kilka dodatkowych usług które nie wiążą się ze zwiększeniem kosztów, a na pewno przyciągną dodatkową ilość osób które chętnie nabędą REGIOkartę. W ankiecie wzięły udział 142 osoby głosy rozłożyły się następująco:  Bezpłatny przewóz roweru 69 głosów (48%) karta „skarbonka” na której zbiera się informację o przejechanych kilometrach i jest to przeliczane na punkty 1km-1pkt.(To jest rozwiązanie które niestety wiąże się z kosztami i można by je wprowadzić w lepszych czasach.) głosowało 50 osób(35%), następną propozycją był zakup biletu on-line z dodatkową zniżką zagłosowało 6 osób (11%), oraz ostatnia propozycja w ankiecie to bezpłatna miejscówka w pociągach REGIOekspress zagłosowało 7 osób(4%). Dodatkowo zostało zaproponowano aby użytkownicy REGIOkarty nie musieli uiszczać dodatkowej opłaty za wypisanie biletu na stacji gdzie znajduje się kasa biletowa. Takie dodatkowe przywileje myślę, że mogły by przyciągnąć większą liczbę chętnych na zakup REGIOkarty, sam jestem posiadaczem REGIOkarty i widzę w niej ogromny potencjał jako karta która może przyciągnąć dodatkową liczbę pasażerów dla spółki. 

niedziela, 4 lipca 2010

Stacja kolejowa w Kępnie

  
Od dzisiaj uruchamiam fotobloga! Serdecznie zapraszam. Zaczynamy od zdjęć ze stacji Kępno.

Stacja kolejowa w Kępnie
Ciekawostka:
Stacja jest unikatową budowlą, dwupoziomową z krzyżowym usytuowaniem peronów (jeden z dwu tego rodzaju obiektów w Polsce – drugi w Kostrzynie nad Odrą). Kępiński węzeł kolejowy był jednym z ostatnich miejsc w Polsce, gdzie kończyły żywot parowozy. Do początku lat 90. pociągi pasażerskie do Namysłowa i Oleśnicy były obsługiwane parowozami serii TKt48. Dziś obydwie linie są nieczynne, a z parowozowni pozostały ruiny.

piątek, 2 lipca 2010

Poznaj swoje prawa w pociągu!

Komisja Europejska stworzyła stronę internetową na której każdy podróżny może poznać prawa jakie przysługują mu podczas podróży pociągiem i samolotem. Póki co strona nie generuję się w języku Polskim ale to kwestia czasu.
Zachęcam do odwiedzin strony
http://ec.europa.eu/passenger-rights

Pierwsze zdjęcie szynobusu Newagu 220M

Tak  wygląda pierwszy szynobus Newagu wyprodukowany dla woj. Pomorskiego. 

Dotychczas szynobusy Newagu można było oglądać tylko na wizualizacjach. Wyprodukowanie pojazdów 220M ma duże znaczenie dla nowosądeckiego producenta. Dzięki temu będzie on mógł wykazać się doświadczeniem w produkcji spalinowych jednostek. To otwiera drogę Newagowi do startowania w kolejnych przetargach na dostawy tego rodzaju taboru.
Pierwsze dwa pojazdy dostarczone Pomorzu będą posiadały po 140 miejsc siedzących, kolejne cztery po 190 miejsc. Dodatkowo autobusy szynowe będą wyposażone w klimatyzację, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, komputerowy system informacji pasażerskiej lokalizujący stacje i przystanki osobowe oraz głosowy system zapowiadania przystanków, informację wizualną dla podróżnych wewnątrz pojazdu poprzez monitory LCD, które będą informowały o trasie przejazdu, najbliższym planowanym postoju, dacie, czasie oraz prędkości pojazdu. Wszystkie autobusy szynowe będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych i w każdym z pojazdów będzie możliwość zamocowania minimum dwóch wózków inwalidzkich. Udogodnienia będą również dotyczyły osób przewożących rowery, ponieważ każdy pojazd będzie wyposażony w co najmniej 6 uchwytów do zamocowania rowerów. Toalety w autobusach szynowych będą również przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych a także będę wyposażone w składany przewijak dla niemowląt.
Wartość kontraktu Newagu dla Pomorza to 50 386 000 zł brutto.
(źródło: www.rynek-kolejowy.pl, 2 lipca 2010)