Przedstawiam
zmiany które będą wprowadzone w trakcie wakacji lub po wakacjach.
Wszelkie
pytania proszę kierować tutaj.
Alfabetycznie:
IR
„Barbakan”
Obsługa
trakcyjna lokomotywami EU/EP07 wypożyczonymi z PKP IC tylko do 29
czerwca.
Od 30 czerwca planowane zatrudnienie ET22 z PKP Cargo. Od 30 czerwca
do
3 września kursuje w rel. Katowice – Świnoujście – Katowice, w
kierunku
„nad
morze” z przyspieszeniem odjazdów w porównaniu z rozkładem
pozasezonowym
(Katowice
7.24 – Poznań Gł. 12.25 / 12.33 – Szczecin Gł. 15.10 / 15.27 –
Świnoujście
17.18). We wrześniu ponownie będzie kursował w rel. Kraków –
Szczecin
– Kraków. Od października skrócenie trasy do rel. Szczecin –
Poznań –
Szczecin
z jednoczesnym ograniczeniem kursowania tylko do piątków i niedziel
i
zmianą
zestawienia na ED72.
IR
„Bosman”
Od
30 czerwca odjazd z Warszawy nieco wcześniejszy w porównaniu z
obecnym
rozkładem
„Portowca” – z Centralnej o 8.00.
IR
„Brda”
Od
29 czerwca przyspieszenie odjazdów o ok. 10 min. w kierunku do
stolicy
(Bydgoszcz
Gł. 6.07 – Toruń Gł. 7.13 / 7.15 – Warszawa Wsch. 10.07), a w
kierunku
powrotnym opóźnienie odjazdów o ok. półtorej godziny (Warszawa
Wsch.
17.23
– Toruń Gł. 20.34 / 20.36 – Bydgoszcz Gł. 21.36).
IR
„Bursztyn”
W
tym roku, ze względu na EURO, zaczął jeździć już 7 czerwca. A
przestanie 24
czerwca
– w kierunku „nad morze”, 25 czerwca – ostatni kurs do
Katowic.
Ostatecznie
rezygnacja z wielu postojów m.in. na „węglówce” i w
Inowrocławiu
(w
kierunku morza), a także z zajeżdżania do Zduńskiej Woli. W
efekcie znaczne
skrócenie
czasu przejazdu – od pół do całej godziny, w zależności od
kierunku.
IR
„Delfin”
Przez
Koszalin w kierunku „nad morze” ostatni raz pojechał 7 czerwca.
W
wakacje
będzie kursował bezpośrednio przez Karlino, co oznacza skrócenie
czasu
przejazdu
o około pół godziny.
IR
„Drwęca”
Dla
pociągu rel. Poznań – Olsztyn nowy postój: Poznań Garbary.
IR
„Flisak”
Od
września połączenie „Żubra” z dotychczasowym „Flisakiem”;
nowy pociąg w
piątki
w rel. Białystok – Bydgoszcz, w niedziele Białystok – Toruń. Z
powrotem
„Flisak”
będzie dojeżdżał tylko do Warszawy.
IR
„Galicja”
Od
czerwca skrócenie czasu przejazdu na odcinku Wrocław – Jelenia
Góra, w
zależności
od kierunku od ok. 30 do 60 minut. „Galicja” w kierunku „w
góry”
jest
teraz najszybszym pociągiem na tym odcinku, szybszym nawet od TLK,
mimo,
że
– jadąc jako REGIO – wszędzie się zatrzymuje. Od 29 czerwca
skrócona trasa
do
rel. Kraków Płaszów – Jelenia Góra – Kraków Płaszów.
IR
„Giewont”
Od
czerwca wycofanie pociągu z Wrocławia i wprowadzenie dwóch
wariantów trasy:
1)
w rel. Częstochowa – Zakopane kursuje w długi weekend z Bożym
Ciałem (7-10
czerwca),
15 sierpnia i generalnie od 30 czerwca w soboty
2)
w rel. Opole – Zakopane kursuje od 1 lipca w niedziele
3)
w rel. Zakopane – Opole kursuje od 30 czerwca w soboty
4)
w rel. Zakopane – Częstochowa kursuje w długi weekend z Bożym
Ciałem (7-10
czerwca)
i generalnie od 1 lipca w niedziele oraz 15 sierpnia.
Dzięki
temu na wspólnym odcinku między Katowicami a Zakopanem pociąg
kursuje w
soboty
i niedziele według jednolitego rozkładu jazdy. Natomiast o ok.
półtorej
godziny
nastąpiło przyspieszenie odjazdów w kierunku „w góry” w
porównaniu do
wcześniej
obowiązującego rozkładu jazdy (nowy rozkład: Opole Gł. 5.47 /
Częstochowa
6.33 – Katowice 7.53 – Bielsko-Biała Gł. 8.59 / 9.00 –
Zakopane
12.46)
i opóźnienie odjazdów w kierunku powrotnym o ok. 2 godz. (Zakopane
16.36
– Bielsko-Biała Gł. 20.22 / 20.23 – Katowice 21.19 –
Częstochowa 22.48 /
Opole
Gł. 23.19). Ponadto dla wariantu opolskiego w obu kierunkach nowy
postój:
Chorzów Batory.
IR
„Gubałówka”
Ostatnie
kursy w rel. Warszawa – Zakopane – Warszawa w obecnym rozkładzie
jazdy
w długi weekend z Bożym Ciałem (7-10 czerwca). W rel. skróconej
Warszawa
– Kraków
Płaszów – Warszawa pojeździ jeszcze od października w weekendy.
IR
„Harpun”
W
wakacje ostatecznie będzie jeździł tak: na odcinku Kołobrzeg –
Warszawa –
Kołobrzeg
codziennie, a na odcinku Warszawa – Lublin – Warszawa tak, jak
rok
temu,
czyli do Lublina w piątki, soboty, niedziele, z powrotem w soboty,
niedziele
i poniedziałki. W kierunku „nad morze” nową trasą przez
Koszalin.
IR
„Lazur”
W
tym roku, ze względu na EURO, zaczął jeździć już 7 czerwca. W
kierunku „znad
morza”
jeździ od Tczewa przez Laskowice Pomorskie, Bydgoszcz Główną. Od
29
czerwca
do Laskowic postoje, jak REGIO. W Laskowicach z potrójniaka EN57
zrobi
się
podwójny. Od 29 czerwca w kierunku „nad morze” przyspieszenie
odjazdów o
ok.
40 min. (Łódź Kal. 5.38 – Toruń Gł. 8.31 / 8.52 – Gdynia Gł.
13.32).
IR
„Łysica”
Od
29 czerwca przyspieszenie odjazdu ze stacji początkowych w obu
kierunkach o
ok.
3 min.: z Kielc o 7.46, z Wrocławia Gł. o 15.20.
IR
„Mamry”
Dla
pociągu rel. Olsztyn – Poznań nowy postój: Poznań Garbary.
IR
„Jan Matejko”
Od
29 czerwca przyspieszenie odjazdu z Warszawy o ok. pół godziny
(Warszawa
Wsch.
18.38).
IR
„Merkury”
Od
września będzie kursował: w relacji Szczecin – Poznań w piątki
i niedziele,
a
w relacji Poznań – Szczecin w poniedziałki i soboty. Zmiana
zestawienia na
ezety
(ED72, wspomagane przez EN57).
IR
„Narew”
Dla
kierunku Białystok – Warszawa skrócenie relacji do Warszawy
Wschodniej z
zapewnieniem
gwarantowanego skomunikowania na IR do Łodzi. Dla kierunku
Warszawa
Zachodnia – Białystok przyspieszenie odjazdu ze stacji początkowej
o
5
min. (11.35).
IR
„Nikifor”
Nowe
bezpośrednie połączenie interREGIO Warszawa Wsch. 6.38 –
Krynica-Zdrój
14.45
oraz Krynica-Zdrój 12.55 – Warszawa Wsch. 21.37, na odcinku Kraków
–
Krynica-Zdrój
( i z powrotem) z taryfą REGIO. W tej rel. kursuje codziennie od
1
czerwca do 30 września, a od 1 października jako pociąg REGIO
„Nikifor” w
rel.
Kraków Gł. – Krynica-Zdrój – Kraków Gł. Zestawienie: 2ED72,
z czego jedna
jednostka
jeździ w pełnej relacji, druga odczepiana w Płaszowie i w dniach
7-10
czerwca dalej jako IR „Gubałówka” do Zakopanego. To samo z
powrotem, przy
czym
od 29 czerwca z powrotem według zmienionego rozkładu jazdy
(przyspieszenie
odjazdu o ok. 2 godz.): Krynica-Zdrój 10.50 – Kraków Gł. 15.54
/
16.32 – Warszawa Wsch. 20.17.
IR
„Piast”
Od
29 czerwca przyspieszenie odjazdów na całej trasie o ok. 5 – 15
min.
(Warszawa
Wsch. 12.58 – Katowice 16.25 / 16.30 – Opole Gł. 18.34 / 18.35 –
Wrocław
Gł. 19.35), a w kierunku powrotnym tylko na początkowym odcinku o 2
min.
(Wrocław Gł. 10.58, Opole Gł. 11.56).
IR
„Pomeranian Express”
Nowy
pociąg tylko na czas rozgrywania meczów EURO 2012 w Gdańsku i
Poznaniu,
kursuje
od 7 do 24 czerwca w rel. Poznań – Gdynia. Skład wagonowy,
planowana
obsługa
trakcyjna „czekoladowymi siódemkami”.
IR
„Władysław Reymont”
Od
29 czerwca w kierunku do Przemyśla zawieszenie kursowania na całej
trasie.
W
kierunku Łodzi skrócenie trasy do rel. Kraków Gł. – Łódź
Kal. z jednoczesnym
ograniczeniem
kursowania do piątków i niedziel i przyspieszeniem odjazdu z
Krakowa
Gł. o ok. pół godziny (14.35).
IR
„Semafor”
Od
czerwca ograniczenie kursowania w obydwu kierunkach do piątków i
niedziel.
W
czerwcu w kierunku Łodzi Kaliskiej skierowanie od Łodzi Widzewa
przez Zgierz
i
Łódź Żabieniec – wydłużenie czasu przejazdu, ale na Widzewie
można się
przesiąść
w pociąg REGIO jadący do Kaliskiej krótszą trasą przez Chojny.
Na
Kaliskiej
zagwarantowane skomunikowanie z pociągiem REGIO do Ostrowa Wlkp. Od
29
czerwca do 2 września w kierunku Łodzi zawieszenie kursowania.
IR
„Skrzyczne”
Od
29 czerwca przyspieszenie odjazdów w kierunku stolicy o ok. 10 minut
(Bielsko-Biała
Gł. 5.45 – Katowice 6.47 / 6.50 – Warszawa Wsch. 10.20).
IR
„Szczeliniec”
Skrócenie
czasu przejazdu na niektórych odcinkach, m.in. Wrocław –
Międzylesie
(o
ok. 20 min.)
IR
„Śniardwy”
Dla
pociągu rel. Olsztyn – Poznań nowy postój: Poznań Garbary.
IR
„Warta”
W
czerwcu ograniczenie terminów kursowania na odcinku Warszawa –
Lublin –
Warszawa
tylko do weekendów i dni meczowych w stolicy, od lipca powrót do
wcześniejszych
terminów kursowania pociągu w całej relacji. Od czerwca w
planie
obsługa trakcyjna „czekoladowymi siódemkami”. Ponadto od
czerwca nowa
firma
świadcząca usługi gastronomiczne w wagonie barowym. Nowe menu
dostępne
IR
„Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”
W
czerwcu, a następnie po wakacjach do końca rozkładu jazdy w
soboty
skrócenie
trasy do rel. Warszawa – Rzeszów. W piątki wprowadzenie grupy
wagonów
rel. Warszawa – Rzeszów. Od 29 czerwca w obu kierunkach skrócenie
trasy
do rel. Warszawa – Kraków Gł. z przyspieszeniem odjazdu o ok. 15
minut
(Warszawa
Wsch. 12.23).
IR
„Wilda”
Od
września przesunięcia godzin w rozkładach jazdy, w kierunku
Gorzowa
niewielkie
z zachowaniem obecnych terminów kursowania, z powrotem zachowany
rozkład
dla niedzieli, a w piątki będzie kursował tylko do Krzyża.
Dodatkowo w
niedziele
jeszcze „półkurs” z Krzyża do Poznania.
IR
„Żubr”
Od
września połączenie „Żubra” z dotychczasowym „Flisakiem”;
nowy pociąg
„Flisak”
w piątki w rel. Białystok – Bydgoszcz, w niedziele Białystok –
Toruń.
IR
„Żubr” pozostaje tylko w rel. Warszawa – Białystok ze
zmienionym rozkładem
jazdy
– przyspieszenie odjazdu o ok. 2 godziny (z Warszawy ok. 19.00, do
Białegostoku
ok. 21.30).
Dodatkowe
pociągi IR na EURO 2012 w dni meczowe lub pomeczowe (odjazdy po
północy)
w Warszawie w relacjach:
Białystok
16.40 – Warszawa Wsch. 19.10 (w planie „Żubra”, 8 czerwca do
Zachodniej)
– 2EN57
Lublin
13.35 / 15.25 – Warszawa Wsch. 15.47 / 17.48 – 2EN57
Łódź
Kal. 14.05 / 16.00 – Warszawa Wsch. 16.27 / 18.19 (przez Zgierz,
Łowicz
Przedm.)
– 2EN57
Warszawa
Wsch. 1.10 (8 czerwca z Warszawy Zach. 22.05) – Białystok 3.40
(0.54)
– 2EN57
Warszawa
Wsch. 22.15 / 0.30 – Lublin 0.29 / 2.41 – 2EN57
Warszawa
Wsch. 22.08 / 0.38 – Łódź Kal. 0.26 / 3.04 – 2EN57
Od
29 czerwca zmiana rozkładów pociągów IR kursujących między
Łodzią a
Warszawą
(obecnie jeden z nich nr 33048/9 ma dwa warianty rozkładów: w
piątki
i
niedziele przez Skierniewice, w pozostałe dni przez Łowicz
Przedm.).
Wszystkie
zmiany wchodzące 29 lub 30 czerwca generalnie będą obowiązywały
do 2
lub
3 września. Poza tym, prawdopodobnie w lipcu, pewne zmiany taborowe
na
„Skrzycznem”
i „Mewie”, ale o tym napiszę, jak to już będzie pewne.
Oprac.
głównie na podst. Interaktywnego vademecum pasażera interREGIO:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz